luni, 23 februarie 2015

O lectie de invatat

In munca mea calatoresc foarte mult prin diverse firme, cu scopul de a audita calitatea angajatilor, a muncii prestate si de a face sugestii in ceea ce prveste imbunatatiri ce pot fi facute in felul in care functioneaza respectivele companii - ceea ce este foarte ok din punct de vedere al beneficiarului proiectului, tinand cont ca acesta reuseste sa isi optimizeze toate procesele de munca si sa castige mai multi bani cu aceeasi angajati.

In principiu firmele romanesti platesc putin, prost, iar angajatii sunt demotivati, ceea ce inseamna ca de multe ori in rapoartele mele si sugestiile oferite clientilor sunt incluse si optiune de premiere a angajatilor in functie de performantele pe care acestia reusesc sa le atinga, astfel incat cei mai buni sa fie prezentati in fata celorlalti si sa se incercce crearea unor mici competitii interne.

Ei bine... exista si alte metode de optimizare a muncii angajatilor, insa nu despre asta vroiam sa va povestesc acum, cat despre un mic soc pe care l-am avut in momentul in care patronul unei firme mi-a spus ca si-a filmat angajatii cu camere spion - ceea ce a fost destul de rau din punct de vedere etic, insa m-a facut sa inteleg mai bine modul in care se comporta oamenii la munca si sa imi dau seama ca nu toate metodele sunt eficiente.

Acum.... dupa terminarea intalnirii 3 persoane au fost concediate iar alte 2 au fost sfatuite sa isi dea demisia (practic cei ce "stricau") atmosfera in birou, iar dupa o saptamana deja s-au observat  cresteri reale de productivitate. Interesanta abordare, chiar daca nu pot sa fiu intru totul de acord cu aceste metode :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu